martedì 15 novembre 2011
The Dance
consciousness expresses itself through creation, this world we live in is the dance of the creator. Dancers come and go in twinkling of an eye but the dance lives on. On many an occasion when I am dancing, I have felt touched by something sacred. In those moments, I felt my spirit soar and become one with everything that exists.
I become the stars and the moon. I become the lover and the beloved. I become the victor and the vanquished. I become the master and the slave. I become the singer and the song. I become the knower and the known. I keep on dancing then is the eternal dance of creation. the creator and creation merge into one wholeness of joy. I keep on dancing... and dancing... and dancing, until there is only the dance.
La coscienza che si esprime attraverso la creazione, questo mondo in cui viviamo è la danza del creatore. Ballerini vanno e vengono in un batter d'occhio, ma la danza continua a vivere. In parecchie occasioni, quando danzo, mi sono sentito toccato da qualcosa di sacro. In quei momenti, ho sentito il mio spirito librarsi e diventare un tutt'uno con tutto ciò che esiste.
Divento le stelle e la luna. Divento l'amante e l'amato. Divento il vincitore e lo sconfitto. Divento il padrone e lo schiavo. Divento il cantante e la canzone. Divento il conoscitore e il conosciuto. Continuo a ballare è poi la danza eterna del creato. il creatore e la creazione si fondono in una pienezza di gioia. Io continuo a danzare ... e a danzare ... e danzare, fino a quando c'è solo la danza.
Iscriviti a:
Commenti sul post (Atom)
Nessun commento:
Posta un commento